PARTENER APL MANAGEMENT

platforma pentru administrația publică locală

Timiş: Primăria Timişoara a lansat un portal online unic de interacţiune cu cetăţenii municipiului

Primăria Municipiului Timişoara (PMT) a lansat oficial, miercuri, un portal online unic care va simplifica accesul cetăţenilor la serviciile gestionate de administraţia locală.

Primarul Dominic Fritz a afirmat că de acum sute de formulare şi solicitări pot fi completate şi expediate online, oferind o experienţă mai simplă şi mai eficientă cetăţenilor.

„Lansarea acestui portal unic înseamnă că de astăzi, de fapt, noua normalitate în Primăria Municipiului Timişoara este digitală. Dacă până acum am putut spune că digitalul a fost excepţia, de acum va fi exact invers. Oricine vrea să depună o cerere în primărie, poate să o facă online, nu mai este nevoie să vină la ghişeu. Aceasta va eficientiza foarte mult munca în primărie cu funcţionarii, care sunt despovăraţi de birocraţie, câştigând totodată noi resurse pentru a ne focusa pe interacţiunea reală cu cetăţeanul. Este foarte important de ştiut că această digitalizare nu înlocuieşte total interacţiunea cetăţean – funcţionar al primăriei. Pentru lucruri de creativitate, pentru discuţii cu cetăţenii, subliniez că sistemul online nu înlocuieşte contactul direct”, a menţionat Dominic Fritz, la evenimentul de lansare a noului portal.

Edilul a explicat că un prim experiment a fost folosirea noului sistem în aceste zile pentru eliberarea autorizaţiilor de vânzare a mărţişoarelor, astfel că din 400 de cereri, la ghişeul primăriei s-au prezentat fizic doar 15 persoane care au fost asistate de angajaţi, ceilalţi depunând solicitările online.

„La fel s-a întâmplat chiar şi la Evidenţa Populaţiei, unde acum toate programările se fac online, dar pentru cei care nu pot să folosească online-ul, avem un ghişeu separat şi specific, unde dacă sunt urgenţe sau dacă eşti o persoană cu o dizabilitate sau în vârstă, poţi să mergi la acest ghişeu special”, a punctat primarul.

Totodată, după depunerea cererii online, petentul poate urmări stadiul rezolvării, dacă s-au verificat toate documentele, dacă ajung deja la semnat la primar, deci există o transparenţă mai mare în urmărirea etapelor de soluţionare a solicitării.

„Digitalizarea are şi efecte economice benefice, desigur. Avem câteva economii reale. De exemplu, dacă în 2020 s-au printat 4,6 milioane de hârtii în Primăria Timişoara, acum suntem la 2 milioane de hârtii. Deci am redus cu peste jumătate din hârtii, efectiv, ceea ce este şi o economie. Roboţii vor face o parte din muncă, dar aceasta nu exclude nevoia de funcţionari. Numai că funcţionarii vor putea face alte lucruri, care implică creativitatea, empatia şi interacţiunea reală cu cetăţenii. Dacă, de exemplu, vrei să îţi eliberăm o adeverinţă pentru existenţa şi numele străzii tale din nomenclatorul stradal, cererea de urgenţă este de şapte zile până când primeşti adeverinţa, în timp ce cea normală este de 30 de zile”, a mai afirmat primarul Dominic Fritz. AGERPRES

ALTE ȘTIRI RECENTE