Primăria municipiului Tulcea a început demersurile pentru înfiinţarea unei organizaţii de management a destinaţiei turistice, OMD, aşa încât anul viitor vizitatorii vor avea o nouă hartă turistică a oraşului şi acces la aplicaţii care să le ofere noi oportunităţi de petrecere a timpului liber.
Primarul municipiului, Ştefan Ilie, şi-a declarat vineri, în timpul unei conferinţe de presă, disponibilitatea pentru a susţine financiar viitorul OMD şi a menţionat că în momentul de faţă legislaţia privind funcţionarea acestor entităţi este incompletă.
„Până acum ar fi trebuit să fie înfiinţat OMD-ul la nivel naţional, să existe OMD-uri regionale în toate cele şase regiuni ale ţării, să fie OMD-uri judeţene şi locale. Cum va funcţiona un OMD local în cadrul unui OMD judeţean şi regional, care va fi rolul celui local faţă de cel naţional? Toate aceste lucruri nu sunt încă foarte bine stipulate în legislaţie”, a afirmat primarul Ştefan Ilie.
Modul de finanţare a OMD-urilor propus de legislaţia în vigoare este ineficient, în opinia lui Alexandru Filip, consultant privind înfiinţarea acestei entităţi la nivelul municipiului Tulcea.
„OMD-urile locale ar trebui să direcţioneze 20% din ce colectează din taxa de promovare către OMD-urile judeţene. Ele trebuie să trimită 20% din ce colectează către cele regionale, iar acestea direcţionează 20% către OMD-ul naţional. E clar că e destul de absurdă abordarea, pentru că va dura mult şi nu se va colecta mai nimic, în condiţiile în care se puteau uita foarte uşor la alte destinaţii consacrate din lume. În Croaţia, turistul care merge în Zagreb sau în Split plăteşte doi euro, un euro pentru OMD-ul local, un euro pentru cel naţional. Punct. Şi aşa ei au buget de 30 de milioane de euro pentru a face branding de ţară”, a afirmat Alexandru Filip.
Primăria municipiului Tulcea a organizat, joi, o întâlnire cu agenţii economici din turism pentru a discuta despre înfiinţarea unui OMD local şi şi-a propus ca până la finele anului această entitate să fie înfiinţată legal.
Potrivit lui Alexandru Filip, un prim produs al viitorului OMD local va fi o hartă turistică a municipiului.
„OMD-ul îi va pune la dispoziţie o hartă, va avea un site, poate o aplicaţie, are vectori de informare, dă un like pe o pagină de facebook şi află că în weekendul în care este la Tulcea se întâmplă nu ştiu ce evenimente”, a menţionat Alexandru Filip.
În momentul de faţă, în România există 16 OMD-uri, două judeţene în Constanţa şi Maramureş şi unul regional, pe Bucovina.
Potrivit Institutului Naţional de Statistică, oraşul Tulcea a avut anul trecut, în perioada ianuarie-august, circa 41.000 de vizitatori, iar anul acesta în aceeaşi perioadă, numărul lor a rămas constant. AGERPRES