PARTENER APL MANAGEMENT

platforma pentru administrația publică locală

Harghita: Activitatea Consiliului Judeţean şi serviciile oferite cetăţenilor, digitalizate printr-un proiect european

Activitatea Consiliului Judeţean Harghita, precum şi serviciile oferite cetăţenilor sau interacţiunea cu primăriile sau instituţiile subordonate vor fi digitalizate în cadrul unui proiect finanţat din fonduri europene.

Managerul proiectului, Szőcs István, director executiv la Direcţia Resurse Umane şi Comunicare din cadrul Consiliului Judeţean Harghita, a declarat, joi, într-o conferinţă de presă, că prin intermediul acestui proiect va fi facilitată conexiunea cu cetăţenii, cu firmele sau cu instituţiile publice, dar va fi introdus şi un sistem de management al documentelor în instituţie, iar fluxul de lucru va fi gestionat mai eficient.

Totodată, proiectele aflate în derulare vor putea fi monitorizate cu uşurinţă.

„Acest proiect este un prim pas, fiindcă din partea judeţului Harghita dorim să digitalizăm şi să continuăm această activitate de digitalizare. Prin acest proiect, suntem conştienţi că nu am rezolvat toate problemele. Şi în continuare, prin fonduri proprii sau din alte surse vom face demersuri ca, efectiv, pentru tot judeţul Harghita această transformare digitală să se întâmple”, a spus Szőcs István.

Licitaţia pentru implementarea sistemului a fost câştigată de o firmă din Miercurea-Ciuc, cu experienţă de peste 20 ani în domeniu, care activează pe piaţa din România şi Republica Moldova, dar care are proiecte şi în alte ţări.

Reprezentantul firmei, Rácz Attila, a declarat că toate serviciile asigurate de Consiliul Judeţean către cetăţeni şi către unităţile administrative teritoriale vor putea fi folosite în mod digital, în urma autentificării pe un portal, nefiind nevoie de semnătură electronica.

De asemenea, va fi implementat un sistem prin care Consiliul Judeţean va putea să gestioneze toate fluxurile interne, toate fluxurile de documente şi se vor digitaliza documentele, urmând ca teancurile de hârtie să dispară, iar fluxurile interne să fie eficiente şi bine structurate.

Acesta a mai arătat că firmele private investesc sume mari în digitalizare şi a venit timpul ca şi instituţiile publice să se digitalizeze.

„Trebuie să ştiţi că firmele private, firmele mari investesc sume foarte mari în digitalizare şi cred că a venit timpul şi pentru autorităţile publice să facă aceşti paşi şi să ajungă din urmă firmele private din punctul acesta de vedere. Şi noi, practic, experienţa din sectorul privat din bănci din România, din Republica Moldova, din Ungaria şi din firme mari o aducem şi pentru sectorul public, care, sunt convins, cum arată şi exemplul din toată Uniunea Europeană, trebuie să se digitalizeze la fel ca întreprinderile. Încă nu este în întârziere, dar trebuie făcută de toate instituţiile publice, nu numai de societăţile private. Puteţi să vă daţi seama că societăţile private de aceea fac (digitalizarea-n.red) pentru că le rentează, este benefic să cheltuiască aceste sume, evident că şi sectorul public trebuie să facă din exact aceleaşi considerente”, a conchis Rácz Attila.

Proiectul „Servicii on-line pentru facilitarea interacţiunii cu cetăţenii judeţului Harghita DIGIT-HR” are o valoare de aproximativ 2,9 milioane de lei, din care aproximativ 2.8 milioane este finanţarea nerambursabilă din Fondul Social European, prin Programul Operaţional Capacitate Administrativă, restul banilor fiind asiguraţi din bugetul de stat şi din contribuţia proprie a Consiliului Judeţean Harghita.

Managerul de proiect, Szőcs István, a arătat că până la sfârşitul anului vor fi implementate soluţiile la nivelul Consiliului Judeţean, dar lansarea efectivă a portalului şi punerea în funcţiune a sistemului vor avea loc la începutul anului viitor. AGERPRES

ALTE ȘTIRI RECENTE