Primăria Târgu Mureş a anunţat finalizarea unui proiect pentru simplificarea procedurilor administrative şi introducerea unor metode electronice de gestionare a documentelor administrative, în valoare de aproximativ 4 milioane de lei, finanţat prin Programul Operaţional Capacitate Administrativă 2014-2020.
Potrivit unui comunicat de presă al Primăriei Târgu Mureş, proiectul este implementat în perioada 18.05.2020 – 18.10.2023 şi are o valoare totală de 3.993.535,07 lei.
„Proiectul care se finalizează în această lună a fost implementat de administraţia locală la două dintre cele mai accesate direcţii ale administraţiei publice locale – Direcţia de Asistenţă Socială Târgu Mureş şi Direcţia Arhitect-Şef, Serviciul Urbanism”, a declarat viceprimarul Alexandru György, citat în comunicatul de presă.
Viceprimarul a arătat că unul dintre obiectivele municipalităţii este digitalizarea tuturor serviciilor oferite de administraţia publică locală, pentru accesul cât mai uşor şi rapid al cetăţenilor la acestea.
„Direcţia Fiscală Locală a fost prima care s-a digitalizat complet – în anul 2021 s-a reuşit implementarea tuturor modulelor care fac ca serviciile oferite de către Direcţia Fiscală Locală Târgu Mureş să se poată realiza integral în mod electronic prin platforma online de comunicare cu contribuabilii. Obiectivul general al proiectului a vizat consolidarea capacităţii administrative a Municipiului Târgu Mureş prin dezvoltarea capacităţii de planificare strategică şi prin simplificarea procedurilor administrative, corelată cu introducerea de metode electronice de gestionare şi management a documentelor administrative, fapt ce va determina creşterea calităţii actului administrativ pe termen lung”, a subliniat Primăria Târgu Mureş.
Şefa Serviciului Proiecte cu Finanţare Internaţională din cadrul Primăriei Târgu Mureş, Dana Ijac, a afirmat că rezultatele aşteptate în urma implementării proiectului „Planificare strategică şi măsuri de simplificare pentru cetăţeni la nivelul Municipiului Târgu Mureş” sunt realizarea unor mecanisme şi proceduri standard implementate la nivel local pentru fundamentarea deciziilor şi planificarea strategică pe termen lung: actualizarea Strategiei Integrate de Dezvoltare Urbană a Municipiului Târgu Mureş şi a Planului de Mobilitate Urbană Durabilă a Municipiului Târgu Mureş şi elaborarea Strategiei Smart City a Municipiului Târgu Mureş.
„De asemenea, proiectul a vizat realizarea unor proceduri simplificate pentru reducerea birocraţiei pentru cetăţeni la nivel local corelate cu Planul integrat de simplificare a procedurilor administrative pentru cetăţeni implementate: Sistem informatic integrat dezvoltat şi implementat; Arhiva electronică pentru aproximativ 350 metri liniari arhivă fizică realizată; 40 persoane instruite în domeniul planificării strategice”, se mai arată în comunicatul primăriei. AGERPRES