Directorul Cancelariei Prefectului Judeţului Giurgiu, Dragoş Udvuleanu, a declarat vineri, în cadrul unei conferinţe de presă, că ar fi benefică extinderea la toate instituţiile administrative din judeţ a unui proiect de consultare electronică a cetăţenilor în luarea deciziilor, implementat în ultimul an cu fonduri UE.
„Sunt bucuros să văd un prim pas în procesul acesta de transparenţă şi digitalizare a instituţiilor din Giurgiu, un proces la care aş dori să adere toate instituţiile din judeţ”, a declarat Dragoş Udvuleanu.
Managerul de proiectul, Iuliana Iliescu, a arătat că iniţiatorii chiar îşi doresc să extindă aplicaţia şi la nivelul altor unităţi administrativ-teritoriale (UAT-uri) din judeţ, dar şi în alte judeţe şi chiar în proiecte de cooperare transfrontalieră.
„Ne aflăm astăzi la finalul proiectului E-consultare publică în judeţul Giurgiu, un proiect care a dezvoltat un instrument de consultare a cetăţenilor, numit E-participare cu ajutorul unei aplicaţii. Au fost 14 luni de implementare, este un proiect cu fonduri europene prin Programul Operaţional Capacitatea administrativă, beneficiar al proiectului este Asociaţia Pro Democraţia, iar Primăria municipiului Giurgiu a fost partener de dezvoltare locală. Bugetul proiectului a fost de 420.999,25 de lei şi în cadrul acestuia ne-am propus să implementăm pe termen mediu un sistem de E-consultare pentru luarea deciziilor publice de interes local printr-un parteneriat între societatea civilă şi administraţia publică care să susţină în mod direct interesele cetăţenilor”, a declarat şi, managerul de proiect, Iuliana Iliescu.
Coordonatorul proiectului, Viviana Anghel, a declarat că aplicaţia a fost accesată până acum de peste o mie de giurgiuveni care au răspuns la prima consultare publică având ca temă identificarea de către locuitorii municipiului Giurgiu a investiţiilor pe care şi le doresc în oraş. Ei au fost întrebaţi şi cu privire la alegerea simbolului municipiului Giurgiu, iar cei mai mulţi au ales Turnul Ceasornicului, Podul Prieteniei Giurgiu Ruse şi Cetatea lui Mircea cel Bătrân.
„Trebuie să fim realişti şi să recunoaştem că fără opinia publică a cetăţenilor oraşului, te afli în afara agendei publice, este o chestiune de democraţie şi de firească viaţă socială să ştii ce vrea comunitatea de la cei care se află temporar la conducerea unităţii administrativ-teritoriale. Această aplicaţie este prima din România de acest gen, Giurgiu poate să fie pionier şi un oraş al înnoirii, avem o istorie cu care ne mândrim, acum trebuie să avem un prezent din care să facem un viitor care să atragă tineretul şi copiii. Ne bucurăm că această aplicaţie a fost accesată de peste o mie de oameni, care sunt parteneri de dialog prin participare electronică. Încercăm ca zi de zi să avem servicii de calitate pentru cetăţenii noştri, să comunicăm şi mai mult şi, de aceea, vrem să ştim şi mai mult opiniile acestora, fapt care trebuie să fie o normalitate”, a declarat şi viceprimarul municipiului Giurgiu, Ionel Muscalu.
Şi Consiliul Judeţean Giurgiu a anunţat că ar putea să intre în parteneriat cu Asociaţia Pro Democraţia pentru utilizarea acestei aplicaţii.
„Este foarte importantă comunicarea, consultarea publică, participarea a cât mai multor persoane la o decizie în administraţie pentru a genera performanţe şi această comunicare se bazează pe cunoaşterea cadrului legislativ şi pe atractivitatea pentru care o idee poate să prindă contur într-un proiect”, a afirmat preşedintele CJ Giurgiu, Dumitru Beianu.
La întâlnire au participat zeci de giurgiuveni interesaţi să se implice în luarea deciziilor administrative din municipiu, dar şi locuitori ai oraşului Ruse, Bulgaria, care s-au arătat încântaţi de acest proiect. AGERPRES