Judeţul Bihor îşi va promova turismul împreună cu alte patru judeţe din Crişana şi Banat, anume Arad, Sălaj, Timiş şi Caraş-Severin, prin nou-înfiinţata Organizaţie de Management al Destinaţiei (OMD) Banat – Crişana.
Potrivit unei informări a Consiliului Judeţean (CJ) Timiş, Regiunea Banat-Crişana se pregăteşte să devină cea mai ofertantă zonă turistică din ţară.
Preşedinţii consiliilor judeţene Timiş – Alin Nica, Arad – Iustin Cionca, Bihor – Ilie Bolojan, Caraş Severin – Romeo Dunca şi Sălaj – Dinu Iancu Sălăjanu s-au întâlnit marţi, la Timişoara, cu scopul de a conveni modul în care va funcţiona viitoarea OMD la nivel regional.
Această organizaţie va avea ca principal obiectiv dezvoltarea pe plan turistic regional. Odată formată, organizaţia va promova atât punctele forte ale fiecărui judeţ, cât şi un plan comun de poziţionare turistică a zonei Banat-Crişana la nivel naţional şi internaţional.
Organizaţia de Management al Destinaţiei va urmări creşterea numărului de vizitatori, suplimentarea încasărilor din turism şi formarea unor reţele de produse care să întărească vizibilitatea şi reputaţia zonelor de interes turistic.
Preşedintele CJ Bihor, Ilie Bolojan, a afirmat că înfiinţarea organizaţiei este impusă prin lege, iar pentru funcţionarea acesteia nu vor fi cheltuiţi bani din bugetul judeţului, ci din fonduri europene.
„Legislaţia a fost modificată în urmă cu mai multe luni şi prevede înfiinţarea acestor organizaţii la nivel regional, care să se ocupe de administrarea potenţialului turistic la nivel regional. Am convenit ca sediul Organizaţiei să fie la Arad, în clădirea Consiliului Judeţean Arad, un angajat al acesteia urmând să se ocupe de punerea în funcţiune a organizaţiei. Această organizaţie va gândi promovarea la nivel sub-regional a turismului, pentru Banat şi respectiv pentru Crişana, pentru că există diferenţe între aceste zone. De asemenea, am convenit să nu cheltuim bani din bugetul judeţului Bihor, iar această organizaţie să funcţioneze cu fonduri europene pe care să le acceseze în baza unor proiecte”, a declarat Ilie Bolojan.
Organizaţiile de Management al Destinaţiei (OMD) reprezintă o nouă formă de gestionare a destinaţiilor turistice, care permite dezvoltarea turismului, cu implicaţii directe în creşterea circulaţiei turistice, a volumului de încasări din turism atât la nivel local, regional cât şi la nivel naţional. Reforma OMD-urilor este cuprinsă şi în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 11: Turism şi cultură. AGERPRES