Preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Brăila, Francisk Chiriac, a declarat, miercuri, că judeţul va deveni cel mai mare nod rutier din România, având în vedere că de aici vor porni cinci drumuri expres, cărora li se adaugă şi Podul Suspendat care urmează a fi inaugurat la sfârşitul lunii.
„Brăila devine cel mai mare nod rutier din România. Din Brăila pornesc practic următoarele drumuri: Drumul Expres Brăila-Focşani, Drumul Expres Brăila-Buzău, Drumul Expres Galaţi-Brăila, Drumul Expres Brăila-Tulcea, Drumul expres TransRegio Brăila-Călăraşi. În acest moment se află în faza de proiectare drumurile expres Focşani – Brăila şi Buzău – Brăila, iar drumul expres Galaţi-Brăila este aproape finalizat. Astăzi am mai făcut un pas important în proiectarea Drumului Expres Brăila-Buzău. Proiectantul ne-a pus la dispoziţie alternativele de traseu, iar în urma unei analize multicriteriale detaliate se va proceda la selectarea unei singure opţiuni tehnico-economice. Cele două variante de traseu au fost alese astfel încât să nu obstrucţioneze dezvoltarea programelor locale”, a scris Chiriac, pe contul său de socializare.
Preşedintele CJ Brăila a mai anunţat că „UAT-urile care se află în raza de influenţă a alternativelor de traseu pentru judeţul Brăila sunt: Surdila-Greci, Surdila-Găiseanca, Mircea Vodă, Ianca, Traian, Unirea, Tudor Vladimirescu, Cazasu, Vădeni, Şuţeşti, Movila Miresii, Râmnicelu, Gemenele, Romanu, Siliştea, Cazasu şi Brăila”.
Drumul Expres Buzău – Brăila va fi conectat cu Autostrada A7 (Ploieşti-Buzău-Focşani-Bacău), va avea o lungime de 110 kilometri, iar costul realizării lui este estimat la 400 milioane de euro.
Infrastructurii rutiere din Brăila i se adaugă şi Podul Suspendat peste Dunăre, în lungime de 1.974 metri, care urmează să fie inaugurat pe 27 iunie, potrivit declaraţiei ministrului Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu. AGERPRES