Primarul Sucevei, Ion Lungu, a anunţat, luni, că realizarea tronsonului III ce reprezintă finalizarea rutei alternative Suceava – Botoşani, prin care se va prelua o parte din traficul aglomerat de pe principala arteră de circulaţie a municipiului, se va face şi cu finanţare nerambursabilă prin programul ‘Anghel Saligny’.
El a precizat că municipalitatea suceveană a obţinut o finanţare nerambursabilă de 43 de milioane de lei, echivalentul a peste 8,7 milioane de euro, contractul fiind semnat, luni, la Ministerul Dezvoltării, de către primarul Ion Lungu, în prezenţa directorului general George Alexandru Soare, care coordonează programul Anghel Saligny.
„Aceşti bani sunt acordaţi ca finanţare parţială pentru realizarea tronsonului III din Ruta Alternativă Suceava -Botoşani. Investiţia constă în realizarea unui viaduct peste calea ferată, în lungime de 1.015 metri şi va fi compus din 41 de deschideri, fiind dispuse pe fiecare deschidere câte nouă grinzi având lungimea de 24 metri şi lăţimea de 0,93 metri. Viaductul va avea partea carosabilă de 8 metri şi două trotuare de 1,50 metri, în total 11 metri pentru trafic auto şi pietonal. Lungimea totală a tronsonului este de 2.142 metri, iar valoarea viaductului se ridică la 78.221.969,43 de lei. Diferenţa de finanţare va fi suportată de municipalitate. Vom demara în perioada următoare licitaţia pentru proiectarea şi execuţia obiectivului de investiţii”, a precizat primarul Lungu.
Durata contractului de finanţare este până la 31 decembrie 2026, termen până la care ar trebuie să fie dat în folosinţă şi acest tronson final al rutei alternative, ce are un punct de plecare (tronsonul I) în Centru, cu legătură de pe Mirăuţi, înspre Podul Unirii, iar un altul (tronsonul II) la intersecţia străzilor Calea Unirii cu Traian Vuia, unde va fi realizat şi un sens giratoriu cu legătură pe strada Apeductului, tronsonul III urmând să facă legătura cu DN 29, cu cel puţin două variante de acces (ieşiri/intrări). AGERPRES