Institutul Naţional de Administraţie (INA) şi-a prezentat, marţi, la Palatul Victoria, programele de formare profesională 2023, preşedintele instituţiei accentuând latura inovatoare a ofertei acestui an.
„Astăzi lansăm o ofertă de programe, în care, pe lângă programele clasice, din zona juridică, a managementului, sau a auditului, venim cu programe inovatoare pentru administraţie, care să pregătească administraţia pentru secolul XXI, care să pregătească administraţia în procesul de aderare la OECD, programe care să ţină de noile realităţi europene. Şi avem aici programe în zona digitalizării sau a securităţii cibernetice, a eficienţei energetice. ş.a.m.d. Cred că puteţi vedea astăzi în oferta Institutului Naţional de Administraţie programe adaptate realităţilor în care trăim”, a declarat preşedintele INA, Alexandru-Mihai Ghigiu.
Programele INA se adresează personalului din administraţia publică şi urmăresc să consolideze competenţele necesare unei administraţii publice moderne şi performante, cu accent pe „componenta practică”, a declarat directorul Direcţiei programe de formare profesională, Alina Blei.
„Programele de formare pe care INA le propune pentru anul acesta au, în primul rând, accentul pe componenta practică, dar şi pe tot acest proces de reformă a administraţiei, începând de la accesul în funcţia publică, noul cadru de competenţe privind administraţia publică. Oferim, pentru prima dată, programe privind debutul în funcţia publică, pentru funcţionarii nou angajaţi în administraţie, dar şi pentru cei care doresc în viitor să ocupe o funcţie publică şi vor să aibă ocazia de a se familiariza cu ce înseamnă sistemul administraţiei publice”, a spus Alina Blei.
O componentă importantă în programele INA o reprezintă dezvoltarea prin proiecte cu dezvoltare naţională şi externă.
„Şi aceasta pentru că, în această perioadă, vorbim de PNRR, de noul cadru de programare, vorbim de alte oportunităţi de finanţare. Şi, mai ales la nivelul autorităţilor locale, este nevoie ca atunci când dorim să atragem, să scriem un proiect, să ştim cum plecăm la drum în acest proces: să identificăm corect nevoia, sursele de finanţare, iar proiectele care sunt concepute să ofere un beneficiu comunităţii locale respective”, a explicat Alina Blei.
INA, a arătat mai arătat Alina Blei, pune accent pe dezvoltarea competenţelor manageriale în administraţia publică, pe managementul talentelor, pe atragerea şi păstrarea personalului bine pregătit care este garanţia unei administraţii publice performante în contextul digitalizării, în care, pe piaţa muncii, nu doar în administraţie, cerinţele pentru personal sunt tot mai ridicate, iar administraţia, la rândul ei, trebuie să vină în întâmpinarea acestor cerinţe.
În cadrul evenimentului a fost anunţat un parteneriat în zona de formare între Institutul Naţional de Administraţie şi Google.
Au fost prezenţi preşedintele Comisiei pentru administraţie publică şi amenajarea teritoriului din Camera Deputaţilor, Simona Bucura-Oprescu, Adrian Ţuţuianu, secretar general adjunct al Guvernului, Vasile-Felix Cozma, preşedintele Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, reprezentanţi ai unor ministere, agenţii guvernamentale şi asociaţii, funcţionari publici din administraţia locală şi centrală.
La finalul întâlnirii s-a desfăşurat festivitatea de absolvire a primei promoţii de prefecţi şi subprefecţi care finalizează programul de formare la INA. AGERPRES