Un procent de 86% din subiecţii unui sondaj realizat recent, în cadrul unui proiect finanţat cu fonduri europene, se declară foarte mulţumiţi sau mulţumiţi de interacţiunea cu Primăria municipiului Braşov, doar unul din 10 subiecţi fiind nemulţumit, se arată într-o informare transmisă joi de Primăria Braşov.
Conform sursei citate, datele sondajului arată că, la nivel de percepţie asupra corupţiei, 2% dintre cetăţeni spun că, în ultimii trei ani, le-a fost solicitat un cadou, bani sau un serviciu pentru soluţionarea problemelor, în interacţiunea cu funcţionarii, aleşii locali sau persoanele numite în funcţii publice din cadrul administraţiei şi acelaşi procent susţin că au oferit o atenţie, indiferent dacă le-a fost solicitată sau nu.
„Cu toate acestea, 41% dintre cetăţeni consideră că în cadrul administraţiei publice corupţia este destul de răspândită, faţă de doar 9% din rândul personalului din administraţie care consideră acelaşi lucru. Tot 41% dintre cetăţeni spun că au auzit în ultimii trei ani de fapte de corupţie realizate de persoane care activează în administraţie, faţă de doar 17% din rândul personalului din administraţie care admite acelaşi lucru. Pe de altă parte, 46% dintre cetăţenii intervievaţi consideră că nivelul corupţiei în cadrul primăriei şi al instituţiilor subordonate a rămas la fel în ultimii trei ani, în timp ce 29% consideră că acesta a scăzut”, a precizat sursa citată.
Acestea sunt concluziile unui studiu care a analizat percepţia în rândul cetăţenilor şi personalului din cadrul administraţiei publice locale asupra unor aspecte legate de corupţie şi care a fost realizat de Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie (IRES), în cadrul proiectului „Măsuri pentru creşterea transparenţei, eticii şi integrităţii la Primăria Municipiului Braşov”, proiect cofinanţat din Fondul Social European, prin Programul Operaţional Capacitate Administrativă 2014-2020 (POCA).
Potrivit sursei citate, recomandarea rezultată în urma acestui studiu este realizarea „unui sistem de feedback la nivelul Primăriei, prin intermediul căruia cetăţenii să poată evalua diferite aspecte ale interacţiunii structurile aflate în subordinea municipalităţii”.
Studiul a fost realizat în luna mai, pe un eşantion de 504 cetăţeni în vârstă de 18 ani şi peste, rezidenţi în municipiul Braşov, şi 276 de subiecţi din cadrul administraţiei publice locale Braşov (funcţionari publici, aleşi locali, persoane numite în funcţii publice, angajaţi din Primăria Municipiului Braşov şi din instituţiile subordonate, personal contractual).
Marja de eroare de eşantionare pentru cetăţeni este de ą4,4%, la un nivel de probabilitate de 95%, conform sursei citate. AGERPRES