PARTENER APL MANAGEMENT

platforma pentru administrația publică locală

Braşov: Consiliul Judeţean se pregăteşte să înfiinţeze o Unitate Centralizată de Achiziţii pe plan local

Parcursul realizat de Consiliul Judeţean Braşov pentru înfiinţarea unei Unităţii Centralizate de Achiziţii (UCA) la nivel local a fost prezentat joi, într-o conferinţă în sistem online, care s-a desfăşurat cu participarea reprezentanţilor Agenţiei Naţionale a Achiziţiilor Publice şi experţi ai BEI.

Conform preşedintelui CJ Braşov, Adrian Veştea, judeţul Braşov este parte a programului pilot privind înfiinţarea de UCA, desfăşurat de ANAP, încă de anul trecut, când cele două entităţi au semnat un parteneriat în acest sens, de atunci şi până acum desfăşurând o evaluare a instituţiilor care ar putea face parte din acest sistem centralizat.

„Cred că este o procedură foarte eficientă prin aceste unităţi de achiziţii centralizate. Dacă ar fi să luăm un exemplu, din cele şase spitale pe care judeţul le are în subordine, am putea centraliza necesarul de consumabile medicale şi am putea face o procedură centralizată de achiziţii, astfel încât să avem preţuri foarte mici ţinând cont că va fi volumul mai mare, iar în acest fel vom putea degreva serviciile de achiziţii publice din anumite instituţii fiindcă în cadrul acestei UCA vom simplifica foarte mult această activitate”, a precizat Veştea, menţionând că achiziţii centralizate ar putea fi realizate inclusiv pentru serviciile de furnizare de energie electrică sau gaze naturale.

În cadrul conferinţei de joi au fost dezbătute, de asemenea, subiecte precum categoriile de achiziţii publice care se pretează la centralizare pe plan local, modul de funcţionare şi operare a unei unităţi de achiziţii centralizate la nivel local şi procedura de aderare la sistemul UCA. AGERPRES 

ALTE ȘTIRI RECENTE