Asociaţia pentru Promovarea Turismului din Oradea şi Regiune (APTOR) va crea, cu fonduri europene, un sistem informatic special al oraşului pentru a obţine şi analiza date statistice de la entităţile implicate în turism, în vederea dezvoltării turistice în municipiul Oradea.
„Principala problemă cu care ne confruntăm în momentul de faţă este lipsa datelor statistice acurate, noi lucrând cu ce ne pune la dispoziţie Institutul Naţional de Statistică, ceea ce nu este suficient. Dacă vrem să stabilim o campanie de promovare cât mai bine ţintită, ar trebui să avem foarte bine reliefat profilul turistului: să ştim vârsta, câţi bani lasă în Oradea, care sunt punctele de interes etc. Şi, din acest motiv, am dorit să creăm un sistem informatic special, un fel de intranet, care să ne ofere mai multe informaţii. Nu este o platformă publică, ci un instrument de lucru al oraşului cu scopul de a ne ajuta prin date statistice să avem o viziune cât mai corectă asupra turismului din oraş”, a declarat joi, pentru AGERPRES, directorul executiv al APTOR, Alexandru Chira.
Numit CRM, de la Customer Relationship Management, sistemul informatic va include gratuit toţi partenerii care vor dori să se înscrie în sistem, în jur de 100 sau 150, în primă etapă, administratorul urmând să obţină datele statistice de la aceştia în timp real.
„Partener înseamnă orice entitate care poate avea contact cu un turist – fie cafenea, muzeu, restaurant, hotel, compania de transport local etc.”, a precizat Chira.
Acelaşi soft va permite administratorului să analizeze performanţa în felul în care se promovează online partenerii incluşi în sistem.
„Noi putem vedea cât trafic este pe propriul site sau pe pagina de facebook ş.a.m.d. astfel încât să-i şi ajutăm cu diferite recomandări, gen pozele nu sunt la cea mai bună rezoluţie, meniul nu este construit logic etc. Astfel avem şi un rol de educare, de sprijin în management, care cred eu că e foarte util pentru businessurile mici, care nu au echipă de marketing, ca firmele mari”, a precizat Alexandru Chira.
APTOR a anunţat joi implementarea proiectului cu titlul „Întărirea capacităţii de gestionare şi coordonare a dezvoltării turismului de la nivelul municipiului Oradea – VisIT Oradea”, finanţat prin Programul Operaţional Capacitate Administrativă, cu suma de 458.702 lei. Proiectul se va implementa în intervalul iunie 2022 – iulie 2023.
Scopul proiectului este de a contribui la sprijinirea relansării şi dezvoltării turismului la nivelul municipiului Oradea, prin implementarea unor proceduri şi instrumente noi, participative, de colectare şi analiză a informaţiilor din domeniu.
Prin intermediul proiectului se intenţionează, pe lângă dezvoltarea sistemului CRM, elaborarea unui studiu cu privire la amprenta digitală în mediul online a turismului orădean, precum şi o serie de traininguri pe partea digitală. AGERPRES