Primăria Brăila a solicitat Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) să îi transfere în proprietate platforma de acces către turnul Podului suspendat peste Dunăre şi terenul aferent acesteia situat pe malul brăilean al Dunării, în vederea înfiinţării în zonă a unui centru de agrement, potrivit informaţiilor făcute publice de primarul Brăilei, Marian Dragomir.
Primarul Marian Dragomir a precizat că ideea înfiinţării unui centru de agrement la baza Podului peste Dunăre, cu scopul exploatării turistice a zonei odată cu darea în folosinţă a podului, îi aparţine europarlamentarului Mihai Tudose,
„Este vorba despre terenul aflat în proprietatea CNAIR, iar ideea se referă la înfiinţarea unui debarcader, a unor restaurante şi a unei zone de promenadă. Investiţia va fi una privată, respectivul teren urmând să fie concesionat prin licitaţie publică”, a declarat primarul Dragomir.
La sfârşitul lunii iunie a fost montat ultimul tablier din cele 86 de segmente care formează calea de rulare a Podului Suspendat peste Dunăre, în momentul de faţă fiind în plin proces de execuţie acţiunea de sudare a acestora.
Segmentele tablierului care formează calea de rulare a podului au fost construite în Şantierul Naval Brăila, lungimea unuia fiind de 25 metri, iar greutatea de 250 de tone.
„După ce vom finaliza procesul de realizare a geometriei finale, cu sudura efectivă, se va aplica hidroizolaţia pe partea de tablier, pe partea de suprastructură, urmând apoi să asfaltăm toată lungimea podului, până la ancoraj. Suntem într-un ritm accelerat, pentru a îndeplini termenul asumat, respectiv luna decembrie a acestui an”, a declarat reprezentantului antreprenorului, ing. Viorel Eşanu.
Potrivit inginerul Viorel Eşanu, probele de siguranţă vor începe imediat ce podul va fi finalizat, respectiv după ce va fi instalat parapetul, realizat marcajul şi montate sistemele de siguranţă şi de iluminat.
Reprezentantul constructorului, director tehnic Dragoş Burlan, a precizat că pe Podul Suspendat peste Dunăre vor circula toate tipurile de autovehiculele, indiferent de tonaj, accesul spre pod urmând să se facă de pe centura Brăilei.
Licitaţia pentru realizarea Podului suspendat peste Dunăre a fost câştigată, în ianuarie 2018, de asocierea a două firme, una din Italia şi cealaltă din Japonia, iar contractul prevede ca lucrarea să se finalizeze în 2023, în condiţiile în care 18 luni sunt alocate pentru proiectare şi 36 de luni, pentru execuţie.
Pentru acest obiectiv au fost alocate fonduri nerambursabile în valoare de aproximativ 363 de milioane de euro din Fondul European de Dezvoltare Regională, bani care vor fi folosiţi atât pentru construirea podului, cât şi pentru realizarea unei reţele de drumuri de 23 kilometri, care vor face legătura cu podul.
Podul suspendat peste Dunăre va avea o lungime de 1.974 de metri, dintre care 1.120 de metri reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 de metri pe malul dinspre Brăila şi 364 de metri pe malul dinspre Tulcea. La momentul finalizării, va fi al treilea pod din Europa din punctul de vedere al deschiderii centrale şi al lungimii.
Lăţimea totală va fi 31 de metri şi va cuprinde patru benzi de circulaţie a câte 3,50 metri lăţime fiecare, patru benzi de încadrare a câte 0,5 metri lăţime fiecare, două acostamente de 1,50 metri lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3 metri. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, două benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele urmând să aibă 2,80 metri fiecare. AGERPRES