Primăria Piatra-Neamţ a anunţat o serie de proiecte de consolidare şi refacere a unor poduri din oraş, în contextul incidentului petrecut săptămâna trecută, la Luţca, acolo unde un pod reabilitat în urmă cu câteva luni s-a prăbuşit.
Podul din zona Pieţei Centrale din Piatra-Neamţ, construit în anul 1965, este inclus în proiectul de regenerare a coridorului de mobilitate Bulevardul 9 Mai – strada Dimitrie Leonida, finanţat cu fonduri europene.
„Vor fi efectuate reparaţii la nivelul infrastructurii, cu mortar armat de înaltă rezistenţă. De asemenea, va fi refăcută calea podului existent, aceasta fiind amenajată pentru a asigura o lăţime corespunzătoare pentru 3 benzi de circulaţie şi un trotuar cu lăţimea de 2 metri. Pe lângă reabilitarea acestui pod, va fi construit unul nou, care va avea o bandă de circulaţie şi un trotuar de 2 metri”, se precizează într-un comunicat de presă al Primăriei Piatra-Neamţ, remis joi AGERPRES.
Contractul de execuţie a fost semnat pe 3 iunie, iar lucrările pe întregul tronson vor fi finalizate în termen de 18 luni.
Podul rutier din zona Spitalului Judeţean de Urgenţă Piatra-Neamţ a fost construit în 1972, iar în urma expertizei tehnice a rezultat necesitatea construirii unuia nou.
Acesta va fi realizat pe amplasamentul podului existent, va avea o deschidere de 18 metri şi o lungime totală de 20,51 metri.
„Lucrările vor fi realizate în cadrul proiectului de reorganizare a coridorului de mobilitate Bd. Decebal – Piaţa Mihail Kogălniceanu – Bd. Traian. Contractul de execuţie a fost semnat iar lucrările vor demara după emiterea ordinului de începere a lucrărilor”, mai arată comunicatul de presă.
Termenul de finalizare pentru întreg tronsonul este de 8 luni, iar finanţarea este asigurată cu fonduri europene.
Pasajul de pe strada Mihai Viteazu va fi reabilitat prin proiectul de reorganizare a coridorului de mobilitate.
„Vor fi efectuate lucrări la fundaţia podului prin injectări şi cămăşuieli, vor fi refăcute zidul de gardă şi suprastructura podului, prin montarea a 21 de grinzi prefabricate noi, suprabetonare, refacerea covorului asfaltic, montarea de parapeţi noi şi refacerea marcajului rutier. Contractul de execuţie a fost deja semnat, iar termenul de finalizare a lucrărilor, după emiterea ordinului de începere, este de 15 luni pentru întreg proiectul”, menţionează comunicatul primăriei.
Finanţarea acestui proiect este realizată din fonduri europene.
La podul de peste râul Cuejdi, amplasat pe strada Mihai Viteazu, vor fi efectuate reparaţii constând în injectări şi aplicare de vopsele speciale de protecţie, lucrări de injectare a fisurilor şi rebetonări locale, inclusiv suplimentarea armăturilor acolo unde este necesar şi aplicarea mortarelor de înaltă rezistenţă.
Termenul de finalizare a lucrărilor pe întreg coridorul de mobilitate este de 15 luni, iar proiectul este finanţat din fonduri europene.
La puntea pietonala de la ştrand vor fi efectuate lucrări ample de consolidare constând în înlocuirea căilor de rulare, a parapeţilor, toroanelor şi montanţilor.
În acest moment, lucrările sunt în procedură de achiziţie.
Finanţarea este realizată din bugetul local.
Peste râul Bistriţa, în zona podului Căprioara, va fi construit un pod rutier nou, finanţat prin Programul Naţional de Investiţii „Anghel Saligny”, iar podul existent va fi amenajat ca zonă pentru biciclete şi de promenadă.
Pentru punţile pietonale de peste pârâul Cuejdi urmează semnarea contractului de proiectare, conform rezultatelor expertizelor tehnice deja realizate.
Finanţarea este realizată din bugetul local. AGERPRES